Sunday, August 09, 2009

Speaking at the DOAG conference in November

Once again this year, I will be speaking at the German Oracle User Group (DOAG) conference in Nürnberg, Germany.

The conference will be held in Nürnberg from 17.11.2009 to 19.11.2009.

The title of the presentation will be (Producing complex MS Excel reports using Oracle APEX and jXLS):

"Komplexe Excel-Berichte mit APEX und jXLS erstellen"

I have implemented a pretty cool technique on producing complex forms and reports in MS Excel based on a templating approach using the open source framework jXLS.

But it is in more general term a showcase on how to embed a java framework into an APEX application.

Hope to see you there :).

Regards,
~Dietmar.

4 comments:

Tobias Arnhold said...

Klingt echt gut. Das ist wirklich etwas das APEX noch fehlt. Wenn ich jetzt mal den teuren BI-Plublisher außen vor lasse.

Leider hatte ich bisher noch keine Gelegenheit eine deiner Präsentationen mit anschauen zu können. Ich hoffe das sich das in der nächsten Zeit mal ändert!

Grüße


Tobias

daust_de said...

Hallo Tobias,

>Leider hatte ich bisher noch keine Gelegenheit eine deiner Präsentationen mit anschauen zu können. Ich hoffe das sich das in der nächsten Zeit mal ändert!

Kein Thema, ich werde bestimmt noch ein paar Vorträge halten, wenn ich ein paar interessierte Zuhörer finde ;).

Viele Grüße,
~Dietmar.

Joel R. Kallman said...

Hi Dietmar,

I won't be there this year, but I'll be represented well by Mr. Wolf. Have some Nürnberger Bratwürste und Glühwein for me!

Good luck.

Joel

daust_de said...

Hi Joel,

yes - we will definitely have some ;). And we will have some for your, too :).

We'll catch up at OOW anyway. I'll be there from 10/11-10/18.

Greetinx,
~Dietmar.